divendres, 6 de desembre del 2013

Aquí teniu una fotografia dels bastons de muntanya Leki Makalu Ultralite, la marca i model dels bastons d'Adamo. Són resistents i lleugers. 

 A ca-nostra, la meva dona n'usa uns d'aquesta marca i d'aquest model. Els meus són també uns Leki Makalu, però, més feixucs (perquè són més antics). Els meus són del model Classic. Com aquests desplegats i plegats):  


Els bastons ajuden a caminar per la muntanya. Sobretot, ajuden molt en les baixades, perquè serveixen de reforç a les cames, especialment als genolls, que així es descarreguen d'esforç. En les pujades permeten que et recolzis en ells per avançar. En terreny pla, afavoreixen el ritme de la marxa. Quan vas molt carregat, amb la motxilla molt plena, els bastons són uns bons companys de marxa. Si no els has de menester, els plegues i els poses en la motxilla, en unes corretges aposta per desar-hi bastons, piolets, etc.

 

2 comentaris:

  1. molt interessant
    Per això veig alguna vegada gent que els utilitza per anar a caminar, i jo m'estranyava ja que pensava que només s'utilitzaven per anar per la muntanya.

    ResponElimina
  2. Són molt útils per caminar. Actualment hi ha una pràctica esportiva pròpia, amb bastons: "nordic walking", em penso que es diu. És molt popular. I sembla que molt sana, si camines i combines compassadament el moviment de les cames i dels braços. Els bastons de muntanya provénen dels bastons usats per a l'esquí sobre neu.

    ResponElimina